Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

 

LEVERANSVILLKOR

 

På hemsidan säljer vi till 95% produkter som vi har i lager, vilket innebär korta leveranstider på normalt 1-4 vardagar. I ett fåtal fall kan du förbeställa smycken som kommer in. Det står då tydligt att varan har längre leveransid, samt hur lång leveranstid du kan förvänta dig, när du lägger produkten i varukorgen.

Skulle det, mot förmodan, vara något fel i vårt varulager kommer vi att kontakta dig och ge dig möjlighet att häva köpet. 

Vi skickar beställningar på vardagar med PostNord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 7 - 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Vid köp under 500 kr tillkommer en fast fraktkostnad på 29 kr. I det fall du handlar varor för ett belopp högre än fraktfrigränsen, för att sedan returnera varor så att det totala varuvärdet understiger 500 kr, kommer du att debiteras fraktkostnad om 29 kr. Returnerar du hela beställningen kommer vi att kreditera varuvärdet minus frakten om 29 kr.

Varför i Herrans namn har jag fått sten i mitt paket??

Jo, för att fr.o.m. den 1 maj 2024 tar PostNord ut en straffavgift på alla varubrev som väger mindre än 150 gram.

Det var det absolut skummaste jag hört, så jag var tvungen att söka reda på varför. Tydligen så ramlar varubreven av transportbandet om de väger för lite. Det tyckte jag var en bra förklaring, så jag tänker inte ifrågasätta.

Om du ser mig vara ute och plocka sten på kvällarna så vet du nu varför :) Jag tvättar stenarna innan jag lägger ner dem i ditt paket.


ALLMÄNT


Cameo Design säljer via hemsidan smycken till privatpersoner och företag inom Sverige. Webbutiksadressen är www.cameodesign.se. Vi jobbar mycket hårt för att all information på sidan alltid ska vara korrekt men måste ändå reservera oss för eventuella fel i artikelinformationen, och vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. För att handla hos oss måste du vara myndig och ange korrekta uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen.

 

GDPR (General Data Protection Regulation)

 

Säkerhet & sekretess

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Nedan hittar du mer info om vilka uppgifter vi sparar. Om du har några frågor kring nedan är du varmt välkommen att kontakta oss på info@cameodesign.se

 

Beställningar i vår webbshop

Om du handlar i vår webshop behöver vi använda dina personuppgifter för att kunna leverera dina beställningar, hantera betalningar, eventuella returer, leveransmeddelanden, förändringar i din order, reklamationer, garantier etc. 

De personuppgifter vi sparar om du som kund uppgett:

Namn

Adress

Mobilnummer

E-postadress

Orderkommentar (du som kund har själv möjlighet att skriva en orderkommentar och den ligger kvar på din beställning)

Betalsätt

Orderinformation – när beställningen är gjord, dellevererad/levererad, om något saknades eller du som kund hört av dig och velat göra justeringar av exempelvis storlek, färg etc.

Vi låter endast de företag som behövs för att kunna genomföra din beställning att ta del av dina personuppgifter, dvs tex fraktbolag som behöver ta del av din adress och aviseringsmöjlighet av dina paket eller bolag som sköter din betalning via kort, faktura etc. 

 

Hur länge sparas dina uppgifter?

Vi sparar information om dina beställningar och kundinformation så länge du är kund som hos eller önskar att vi tar bort information om dig. Det kan vi dock bara göra om du inte har några aktiva beställningar, reklamationsärenden, eller andra pågående ärenden hos oss.

 

Rättslig grund

För att vi ska kunna genomföra dina beställningar är det nödvändigt att lagra dina personuppgifter.

 

Registerutdrag

Du har alltid rätt att begära ut ett registerutdrag för att se vilka uppgifter som finns sparade om dig. Om vi har felaktiga, ofullständiga eller missvisande uppgifter registrerade är det vår skyldighet att rätta dessa.

 

Ångerrätt/Reklamation/Byten

 

Byten Online

Se till att varan/varorna som du vill byta är oanvända, att eventuell originalkartong finns med och att alla tags sitter kvar. Om du vill byta till en annan vara lägger vi inte på någon ny leveransavgift, däremot står du för returkostnaden. Skriv vilken vara som du vill byta till samt ditt namn och ordernummer. Det är bra om du kontaktar butiken så snart som möjligt, så att vi kan lägga undan produkten som du vill byta till. Annars riskerar den att ta slut.

 

Byte/Ånger

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen inom 14 dagar från att du mottagit försändelsen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Eventuell smyckestag får EJ vara bortklippt. Då godkänner vi inte returen. Tillhörande originalförpackning måste vara oskadd och på eventuellt plomerade smycken måste plomberingen vara intakt.

I din försändelse låg en returblankett. Saknar du den, kontakta oss på info@cameodesign.se så mailar vi en ny till dig. Vid retur ska du uppge ditt för- och efternamn samt ordernummer i returförsändelsen. Du som kund betalar returfrakten och ansvarar för att varan kommer åter till oss inom avsatt tid. När du skickar tillbaka varor får du pengarna tillbaka inom max 30 dagar (normalt sett 2 - 5 dagar).

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort. Har du betalat via faktura så reglerar vi summan mot ditt saldo, i det fall du redan har betalt fakturan så för vi över pengarna till ditt bankkonto. Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt.

Alla våra försändelser skickas spårningsbara. Om det har gått mer än fem dagar sedan du gjorde din beställning och du fortfarande inte fått ditt paket, kontakta oss info@cameodesign.se så spårar vi ditt paket.


Skicka returen till:

Cameo Design (Cam & Lin Design)
Neptunusvägen 10
743 40 Storvreta


Reklamation

Det är alltid ett års garanti på de produkter du köper hos oss. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man i första hand varan lagad, i andra hand en ny likadan alternativt en likvärdig produkt. Du betalar själv returfrakten. Garantin gäller inte vid förslitningsskador.



 

Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro. Kontakta butiken info@cameodesign.se så hjälper vi dig. Räkna med några dagars extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

 

Minimiorder

Vi har ingen minimiorder.

 

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Miljövänlig paketering

Vi köper aldrig in bubbelplast, eller annan plast, för att packa våra smycken. Vi använder istället silkespapper för att skydda produkterna i Posthanteringen. Får vi plast från någon leverantör så återanvänder vi den dock. Därför kan du få bubbelplast i din försändelse. Skulle du få det så återanvänd den gärna du också :)